Friday, July 18, 2008

Mana nak Cari Seng!!!

petang jumaat tadi aku p woksyop ford ku tersadai..bad news kate pomen kt situ, my piston CRACKED!! aduh...mmg problem besau tu! FYI aku baru je 'overhaul' enjin tu..it cost me $3k!and it only last for 5000km je,lembu betul!

xtau la salah aku ke(aku dah 'linig-in' kereta tu as told)..atau salah pomen dulu tu..pomen ni plak buat hal, mlm2 duk p main lucky ball je, aku call mmg x angkat, kereta aku tersadai kt kedai tu nak dekat 2bulan, beruk!last2 bapak aku tow je p kt area umah aku ni(panjang workshop)..sbnrnye aku anta kt pomen area USJ1 tu sbb mengenangkan nk tolong melayu tu, maklumla die baru sampai KL ni,nk buat bisnes, last2 buat tahi je!


so right now kete aku ni ade kt panjang workshop, kalau nk repair balik menatang tu may cost me around the same price mase aku 'overhaul' tu, atau pun p half-cut cari the same enjin which is half the price..aku cucuk ayah aku suh cari enjin BPT(B8 turbo) tapi siPanjang ni x rekemen plak, sbb enjin tu agak lame,pastu plak minyak MALAYSIA ni plak makin rajin naik kan...



cracked car piston

1 comment:

Fati Nagib said...

ala sian nye die.hah!!p la jual kuih raya ke jual cupkek ke xpon lumbe keta ah.men bet..mesti ble nye ah..hehhe..