Tuesday, November 25, 2008

skiping london

takziah to our friend maira(uniten,IT), she lost her father on the 24th november at HKL, sedekahkan al-Fatihah atau tafakur kepada Allahyarham.

i got a call from faty about the news, so aku ajak badrul p shah alam, lawat jenazah. ramai datang, alhamdulilah.

fati, ein, has, jele, nadiah, arip,ayie, bad and me went outside untuk bersembang, nak balik la kononnye, tapi sembang kejap..xkejap mane la,hehehe.

there's a lorry parked betul2 depan rumah maira, nak turun kan kerusi2 dah khemah, so block jalan la. sambil kitorang seronok sembang2, then came this bloke with his car nak lalu jalan tu, die pun horn la ke lori tu, aku dalam hati "lame lagi lori tu nak turunkan barang2 tu", brother tu muke mcm x sabar je..

so dgn confident-nye aku pun p la ke brother tu, aku tgk muke betul2 mcm pak arab dow!aku cakap la dlm bahase omputih.."sori brother, diorg tgh turunkan barang, jalan block(alih bahase)", die pun jawab dlm omputih jgk!"saye ade hal mustahak ni (pun alih bahasa)", i replied "ade org mati la bro..(alih bahasa)",die jawab "sape incharged sume ni ye(alih bahasa)".

pastu aku pun p la tanye pakcik depan tu, muke melayu, so aku cakap la melayu..hehehe, pakcik tu cakap kejap je, nnt siap la tu.

so aku pun cakap la kat brother tu suh sabar jap(dalam omputih jgk nih), member2 yg tengah melepak tu pun xtau jalan kawasan perumahan tu, so speaking jgk la"you can go straight and turn left(gaya matsaleh leleh)".

kebetulan ade mamat ni walk by and aku tanye die ade jalan lain ke, then tetibe je mamat muke arab ni cakap, "ADE JALAN LAIN KE", in malay.....mase tu mcm ade hammer jatuh atas kepala aku,HAHAHAH! beria speaking nih! rase nak tergelak gile babeng je kat sebelah tu, pandai je budak ni cakap melayu, apsal x cakap awal2!!

4 comments:

ein said...

Ahahahahhahahahahahahahah.. aku menanti entri ni dari kau. *gelak guling2* lain kali testing cakap melayu dulu dany. Buat malu je. XD

Maknyer said...

nasihat pd diri sendiri, "dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung", huhu..

Yani said...

mesti mamat tuh gelak smpai terbabas keta lps blah tu.

badd said...

hahaha...caya la nye...x sia2 mung praktikkan english belajo mase skoloh dulu...mung mmg saje nok test english mung kan??kan??hahaha...