Monday, March 29, 2010

Borang Kebenaran Nikah

Alhamdulillah, selesai satu benda.. aku p mintak pengesahan borang nikah kat area rumah aku. kebetulan ada 2 saksi yg available time tu, si Azlan dan Badrul sudi men-skip-kan dari kesibukan kerja sebagai seorang engineer termasyur untuk tolong aku sekejap..

(Thanks bro Jele..)

(thanks bro bad!)

Nak dapatkan pengesahan borang nikah ni korang kene tahu dulu dalam negeri mana korang ni tinggal, mcm kes aku ni, aku alamat ic dan tempat tinggal kat kuala lumpur, tapi dari segi geografi(pergh...) aku tinggal kat gombak-selangor, lagi satu nak tau camne, korang tgk korang bayar cukai pintu kat mana, mcm aku ni bayar ke MPAJ, so selangor lah aku.. tapi, feel free untuk call je JAWI or JAIS (boleh google dalam nk tau no tepon), setelah ditransfer call 3 kali baru aku dapat info ni..

so aku called 2ekor tu, amik kat opis, terus ke masjid tempat kariah aku tu, nak mintak sain pengesahan bujang@ketulenan detail borang aku tu. call2, rupe2nye orang tue tu ade kat umah, mujurla dekat kat masjid tu, si bad dah mcm salesman datang rumah ke rumah, smart habis, hahaha!! so bersembang la kami sambil dapatkan cop dari kariah tu.


(suke la kau ye..dapat katil baru..)

dah selesai sume2 tu, si haji ni pegang peha aku, "dah asah parang ke belum?" die tanye..."wth...?" aku dalam hati , ah sudah pakcik ni nk tanye soalan2 bisa ni, hehehe..ape lagi, si bad & jele pun menyakat la aku, siot. SEKALI DIORANG KENE PADAT LAGI LA..HAHAHA! yang itu korang kene tanye empunya diri la, aku dah cakap, orang2 masjid ni bole nampak "semua" tu..ahahahaha!!

one thing i've learn is kalu bole mase korang nikah tu, puang kena la suci, so senang la laki nak tibai..hahaha x la, senang la korang nak nikah kat masjid ke, nak batalkan air sembahyang ke. nanti orang tanye, nape nikah kat tepi masjid je? ha, kan aib kite nanti. lepas kite dah selesai akad nikah tu, sembahyang la solat sunat syukur lepas akad nikah, then kite mintakla doa kat Allah, doa lepas dapat rezeki ni senang termakbul! korang mintakla diberi kekuatan sebagai pasangan yang baru jadi pasangan suami isteri, dapat isteri/suami yg mendengar kata, penyayang, dan si isteri yang suke belikan hadiah lens dan camera kepada suami die, amin...

( kepada rakan2 yang belum ada wide-lens lagi,hihihih!)

7 comments:

nrzmn said...

sengal la kau daniel

Maknyer said...

sengal terus ko bagi aku ye...

Unknown said...

pergh, setel dah mung??

Maknyer said...

setel dah bos..balik la cepat, sebelum kawin ni kene asah 'parang' dulu..hahaha! mu asah 'pisau lipat' je dah la..hahah!

badd said...

jele debor sebab takut kena suh bace 4 kul nge ustaz tuh...hahahaha!!!!sampai balik debor dok abih...

Anonymous said...

denyel..
best je salah satu of ko nye doa kan: si isteri yang suke belikan hadiah lens dan camera kepada suami die, amin...
bad&jele:ape plak yg korg kena serangan ustaz tuh?menetes gak ke??haha

~hAs~

Ayen said...

mak aihh... wide angle~