Saturday, April 3, 2010

F1, Mabuk sake sushi

Bangun awal pagi, basuh kereta, garu kucing. lepas tu aku buke jap internet, teringat plak selalunye hari jumaat ni free practise kat litar sepang tu free entrance from 10-1130am..dah 915am ni! terus mandi bertolak! sampai2 dalam 10am terus p masuk grandstand tu, mmg free je masuknye, tapi jauh la kene menapak dalam tu!

(1 malaysia, rakyat didahulukan..pencapaian diutamakan)

Ramai jgk yang datang, mostly photographer2 pro wannabe mcm aku la, diorang datang awal la, so byk tempat2 diorang dah chop.. gile ah, sume pakai lens2 bapak jin yang f/2.8 je...gile jeles aku tgk, aku plak setakat pakai 75-300 yang hunting focus memanjang je..chet! kene beli ni! baru orang kate aku ni 'pro'..kehkehkeh. ade jgk terserempak dengan geng2 alphanatics, tapi malas la nak tegur, diorang tengah sibuk panning gambar dengan a700/a850/7D dengan lens2 tamron 70-200f2.8/ sony 70-200ssm f2.8/ sigma 70-200 f2.8 (padahal aku jeles!malas tegur, huh!).

(aku nak duduk manenye nih?!)

Kebodohan aku lagi terserlah bile aku lupe nak bawak earplug! sampai ketika aku blog ni, telinga aku terngiang2 dengar bunyi enjin F1 tu..

cuaca pagi tu panas, tapi ade awan la, petang plak hujan, so aku rase race esk mesti hujan la kut, mcm tahun lepas yang aku pergi dengan fattah dan adik aku, berlari orang menyelamatkan diri kat area padang tu!

(esk kompom ramai la ni!)

nak skodeng tapi xramai awek2 or milf2 keliling, mesti mase qualyfing or race day je yang ade, ahad ni kene keje plak, bangla pun cuti ahad wei!!!perut plak dah lapar tapi aku mcm xbrani je nak oder sate 6batang harge rm25 dan air sprite rm5 sebotol...baik aku amik kaktus kat tepi tu, siat kulit, makan...

susah jgk la nak panning gambar kereta ni, dahla laju nak mampos! ape yang aku paham nak panning ni ko nak dapat gambar kereta yang jelas (in focus) tapi background die nak nampak mcm kereta tu tengah laju..shutter speed kene jaga la. AF-continuous, spot AF area.

(hehehe, cakap pandai..ni je aku dapat..)

habis je practise tu, aku terus balik la, lapar+ nak kejar jumaat. petang tu si fati nak ajak kuar beli riben ( brape kali beli reben la...) kat jalan TAR, adik die si Gee pun ikut jugak, die nak beli barang untuk FYP die kat jalan pasar, beli perintang katanye, hehehe..dekat je dengan pudu plaza tu, singgah beli 70-200f/2.8 pun best jgk tuh!

si T-rex ni plak sibuk nak makan sushi, aku bawak la ke KLCC, adik die ni xmakan sushi, sebab geli nak makan rumpai laut (nata de coco pun ade rupai laut la Gee....hehehe)

(she's craving for sushi..crave tu ape?graveyard ke?)

lepas tu jalan2 p machine jap, nak tgk ipad tu dah tubik ke belum..belum! then p la sony jap, sambil menyendeng2 kat fati(mcm kucing manja) tunjuk die ke lens putih SAL70200G, birthdah aku dah dekat nih, huhuhu!

No comments: