Sunday, December 28, 2008

PECAH RUMAH!

it's 3.15am, aku terdengar suara kecoh kat luar tingkap. a boy was yelling to the neighbour..terkejut lalu i call my brother to check it out. jiran kami ni mengadu ade orang pecah masuk rumah die dari belakang!WTF! melawati ni dah lame kut xde pecah masuk ni! baru nk kejutkan parents aku, b4 that abang aku masukla rumah tu nk tanye ape yang hilang, sbb die prasan ade pinggan jatuh kat umah sebelah.

die jenguk je masuk.....LAAAAAA...SAYA KENAL DIA NI! my brother mention the name, jiran2 lain macam: FUH!!!! DIE KE...NASIB BAIK!.

masing2 letakkan kayu hoki, kayu baseball, hook cangkuk ikan, tongkat semambu, rotan(ade jgk tu!), etc2 peralatan2 memukul yg lain,hehehe..

cerite sebenarnye is, rumah ni skarang dah disewakn, baru je..dalam sbulan kut. b4 ni, rumah ni kosong dalam 6-7month jgk la, bukan ape, dulu rumah ni mmg ade org duduk, kami pun membesar same2, kenal la sgt, my parents even bought this house almost the same time. but now, parents diorg xduduk situ dah, so anak2 die la stay sane. but the problem is, one of their brothers ni selalu datang menjenguk rumah ni...nk dijadikan cerita plak, die ni should i say: telah memilih jalan yang salah la (that no-no thing), selalu 'menjenguk' rumah ni time waktu yg xberapa tepat la, but all the neighbours tahu pasal ni, and honestly I feel pity for him, yela kan, some of u might know mereka ni, kalau time ok tu, memang ok sangat....hm, sedih plak nk menilai orang ni, kite bukannye betul sgt pun!

so, si adik beradik ni berpindah la ke rumah lain (untuk menjaga keluarga masing2 la), and after months, rumah ni die 'touch-up' for rent. so penyewa baru ni terkejut beruk la dapat tetamu..or tuan rumah datang mengejut pagi bute ni. bukannye pencuri pun, mmg tu rumah mak die!nk buat camner!...bukan mencuri pun, die buat 'dekk' je dalam tu, eventough jiran2 ni dah usha tengok, die igt tu rumah die!

after 5minutes, the cops came, memang laju-ribut-gile babeng-langgar bumper x brake-corner terbabas2-brake depan rumah org mcm cerita gerak khas- la diorg datang! dengar senapang-yang-aku-xtau-ape-name-mesingun! pasal kes abang ni masuk rumah tu kami relaks je..tp bile polis datang lutut gigil babe!!!mcm gerak khas siut!

abang tu berjaya dipujuk, dan dibawa keluar oleh 2pegawai polis yang berkerja di malam hari demi untuk menjaga keselamatan kawasan kami (credit to them yang pantas tibe), tanpa gari, alhamdllh, sbb bagi aku, abang tu just salah faham je, die igt rumah tu stil adik beradik die yang stay, may God tunjukkan jalan yang lurus dan sinar padanya.

then abang tu masuk kete polis, dan polis tu reverse laju gile,hahahaha!laju doh!tekan habis wa cakap!!laju stok orang nk race drag tu, cume gostan..pastu masuk gear1, pecut xhengat bro...memecah kesunyian pagi bute,fuh!kalau aku la yg kene tahan dalam tu, mmg kencing dlm suar la jwbnye!hahaha!

ok Nyer...tido la wei, esk nk kene p wedding ni, kang kene jerkah ngan mak kau lagi plak..

3 comments:

Yani said...

isk isk jiran kesayangan btol.
awat die tak lari gi umah usop selam tros kan.

tp aku tak puas hatila ko tak kejut aku utk saksikan kejadian gerak khas ni.

badd said...

GERAK GERAK GERAK KHAS!!!! 2X
norman hakim ade x time tuh???hahahaha...

Maknyer said...

(aku pun terikut nyanyi ni badd!!)

xde..die 'bz' kut,hehehe.