Monday, August 3, 2009

Treasure Hunt

wooo..penat dow, bangunan xde surau woi.. kantin yg hanya serve makanan non-halal.. macam2! kelakar gile bile aku masuk kantin tu, seluruh chinese2 tu tengoooooooook aku masuk..padahal aku nak pecah duit bayar parking je, beli air tin je pun! 5hari je pun..nasib la ko nyer..

ade my GF punye best friend tanyekan if aku bole amik gambar untuk tunang die, biar faty la yg deal, hehehe die senang skit nk bargain2 nih..hopefully die tunang hari minggu la!(sbb tu je cuti aku nanti,hohoho!)

(7am yang jerebu nak mampos!..)

sabtu pagi bute aku kene bangun nk join opis ayah aku main treasure hunt ke melaka, it was a tense day, mcm explore race katakan..gaduh sana sini, brape pen dan pensel yg adik aku patahkan.

perjalanan ke Melaka dipenuhi jerebu, panas plak tu..pastu plak selepas senawang plak huuuuuujan lebat gile babeng sampai xnampak jalan. malam tu bawak mama abah ke umbai makan seafood.

(gereja cantik)

pahtu anto mama ngan abah balik hotel so diorg bole geli2 kat atas, aku g tubik nge adik aku g bandor melaka balik, nok amik gambar town..(aku penat, so tulis terengganu je..).
melaka ni mmg cantik kalu nak amik gambar, spot2 die menarik, mujur ade adik aku yg buruk tu, bole aku jadikan model nak berlatih strobist dgn flash aku. malam tu mmg panas gilo..rase nk mandi je dalam fountain tepi gereja tu.
(pintu putih yang jarang diketahui ramai..)

kaki nak start gout..tapi adik aku ajak p jonker walk plok! aku layan je. cantik2 barang yg jual kat sane, lebih kurang uptown danau kota jgk, but with more food stall (more like jalan masjid india la..).

so, esk blajar cara nak terima panggilan maki plak. gambar ade aku update dalam flickr aku.

4 comments:

Yani said...

muke iras2 angelina jolie ni ko kata huduh.

treasure hunt tak best lngsung.

jawapan tak relevent!

Anonymous said...

pastu ANTAU mama ngan abah balik hotel so diorg bole geli2 kat atas, aku g KELUAU ngan adik aku g BANDAU melake balik, nak amik GAMBAU town..

*baru betul! haha

badd said...

haha...saloh tuh cik ani...cube try sebut nih...

lepah tu gi ato mama nge aboh balik hotel bleh la awok2 tuh geli kak atah, aku tubik nge adik aku gi bandor melake balik, nok ambik gambor bandor nung!!!

sebut betul2 ye...hahahaha!!!

Maknyer said...

banyak benor AU AU nye..hawau sudahnye.

treasure hunt untk penyiasat remaja bole la!bayangkan jawapan untuk soalan tu is sebesar setem kat signboard bangunan tinkat 3...