Saturday, January 10, 2009

Mahklul Gelap di Tengah Jalan @ 4am

hi dudes& dudads!!

saturday and friday was full of 'activities' . I just came back from MRSM Kuala Kubu Baru, teman member visit adik die, arrived at my place after zohor, kebetulan fati pun baru habis kerje (ape da sabtu kerje...), so die tumpang sekali.

Nice school, tenang je..macam skolah lame aku je, xbanyak pokok,hehehe.., then we all lepak smayang, sat, Fattah bole jama' so aku pun smyg Asar la..dah habis smayang aku lepak ngan fati kat tepi kereta, bau keropok goreng sedap gile...tapi xbole beli, sbb tu dewan makan, not kantin.

pastu mamat tu dah abis smyg, die mcm gelak je jalan towards aku, "mung smayang mende tadi..?" he asked, so i replied "smayang asar la bro..", right after that azan asar...le!!!!pandir gile aku, batu pukul 4.45pm, aku igtkan dah 5.45! patut la ade budak lepak depan aku time smayang, nk tunggu azan asar rupenye...


Balik ke KL aku drive, seronok la dpt bwk R3,hehehe..lenjan membabi bute la cambiase,hohoho! tuan kete plak duk blakang..yeah! my spirit driving were shorten when the rain came. his windscreen or wiper mungkin dah worn kut, xjelas. then i suffered from an aquaplanning time hujan tu, risau plak cium devider dengan kete orang ni..dah la limited.

sampai KL, gi lepak plak kat Oldtown makan half boiled egg atas toast(darn!aku lupe amik gambar!),sedap wa cakap lu..malam tu diner ngan kecik tu kat Sakura Kristal plok..mcm membabikan diri je makan tu..

I was so sleepy all saturday, sebab jumaat tu aku tido kul 5am da..jumaat petang tu kluar ngan member2, aku follow mamats ni...

(si Neural & Fame Klaut)

We went bersosial ngan diorang but end-up ngan one of my friend looses his wallet, poor him..10pm went for dinner at Williams, makan Hawaian (roti canai telur stuff with sosej, burgers, pineapple), sedap bai! some ordered nasi goreng ketam, spegeti meatballs, and nasi-goreng-pataya-blackpaper xnk sayur nasi sikit telur banyak(betul ke ni mirol gemok wei?) and alot of Ribenas, hahaha!

kami pun balik, I drove Jele's white ferrari, all 4 buckled-up, jgn cari pasal kul12am kene saman kang..anta mirul to his apartment.

dah sampai umah die, "kene sebatang rokok dulu" kate mirul(er..die mention ke Jele n hamdan ye, bukan diri die..i`m serious here), so kami pun kuar kereta n start sembang...sembang punye sembang sampai pakguard bangla pun datang igt kami nk curi parking awam (kami masuk xamik pass) kononnye sebatang dah jadi 1kartun rokok la wa cakap lu..3jam gak la aku duduk-berdiri-berkawat-sandar atas bonet sambil bersembang,hahaha! topic dari kehenseman Yb Mat said hinggelah ke Gunung Kinabalu,huhu!

balik...hanta hamdan plak kat opis jele,kete die kat sane, "wei, lepak Projetla kalu bran...", kate setan tu, apelagi, brenti la nk minum sebab dahaga sembang ngan mirul tu. amik, 4.30am br balik nk anta aku!hahaha! topic dari taman negara hingga lah ke awek yg singgah 7-11 pakai suar pendek yg lagi pendek dari spender aku..

on the way to my house, jele n me noticed ade someone 500m in front berjalan ke tengah jalan and stood still, Jele was like "ala,nye...ape plak tu nye..?!(nada ajis dalam perigi time pendekar bujang lapok). aku dgn nada macho " xpe bro kite terus DAN PATAH BALIK SEKARANG!!" hahahaha! i asked him to use the other road. since both ni penakut nak mampos, so jele suh tido umah die je..hahaha(mmg aku tau tu niat awal die).

so at 4.45am kami pun naik le ke bukit antarabangsa tu, jalan sunyi.....no wonder la die suh aku teman, scary dude! tanah2 sume hampir clear but 1-2 houses yang bergerak tu still nampak lagi. he drove sambil both pandang depan n sembang pasal kekuasaan tuhan, hahaha!takut dow..

6 comments:

ein said...

Damn! sampai sudah kau tak tahu entiti momok tu ape ke? maybe org nak bunuh diri.. T-T

Maknyer said...

or...orang nk mintak tolong tukar tire moto pancit kut,hahaha! tapi 'in, tempat kami jumpe tu mmg 'keras' skit, maklum la byk batu..huhu!

badd said...

hahaha...nasib baik mu ade time tuh...kalo jele sorang2 tu aku taktau la camne...mamat tuh dah la trauma skit bab2 benda tuh...tapi tempat tu kat mane nye??

Maknyer said...

hehehe, on the way ke rumah aku( kalu masuk dari giant), die selepas skolah SRJK tu, kat tepi bukit yang penuh ngan pokok buluh. situ ramai eksiden sbb ternampak 'orang'...and tempat tu aku pnh eksiden jgk,hihihi;-)

badd said...

owh ye ke....nye, kedai sakura kristal tu kedai makan ke??ape menu die yg menarik2 skit...

Maknyer said...

hahaha!,nape nk suruh aku buat blog pasal sakura ke?

kedai makan la, byk jgk menunye, western,noodle,malay,etc2..