Monday, March 30, 2009

sejam untuk Bumi

malam minggu, awek balik kampung, nak dating xbole..kuar ngan scandal untuk memburu menambah pangalaman. from nasihat otai2, aku ajak jele kat area titiwangsa, cuaca xnmpk mcm nk hujan, tapi guruh berdentum2, igtkn nk amik gambar petir ke..sbb a day b4 tu aku jalan2 ngan jele time hujan kat atas bukit setiawangsa, both of us nampak menara KL kene sambar petir, gile babi syok la kalu dapat amik shot tu! btw, tgh syok2 amik gmbr tetibe hujan menitis, so kami pun ke putrajaya ikut MAJU highway, hoping to see any car racing there, xde jgk, sbb hujan lebat. tapi kat area putrajya kering xujan, alhmmddlh.

(jele ngan topi kominisnye..)

kami tibe pun dah 11pm lebih, so skejap je sbb putrajaya ni akan menghalau sape2 lepas kul 12am. gambar kami pun 'biasa2' je la, sbb location pun mcm xmasyuk sgt, tambahan pulok masjid aritu xde lampu pun..

after dihalau oleh pakgard area mahkamah tu, kami ke jambatan yg previous blog aku tu, tgh nk susun2 tripod tu, si jele sempat la amik several shots, then ade kete peronda ni datang,hahaha!pucat masing2 lari dalam kereta!

the nextday went to shah Alam to pickup belongings fati from opis, then g terus ke midvally untuk tgk DCIM yakni camera digital exibition. hm, ramai jgk datangnye. mostly CANIKON punye geng2, ade la skerat dua alpha dan seciput dua olympus.

MEMANG XBEST LANGSUNG menatang show ni! daripada iklan die mcm hebat sgt, ade 2 je booth camera..(u guys tau la jenama ape kan..), pastu janji nk tunjuk new model si OLYMPUS E620 tu (xtau la dah tunjuk ke sbb aku p ari sabtu), yang buat aku lagi sedihnye, aku p usha beg jenama Lowerpro ni, ade la satu beg ni aku berkenan, aku tanyela saleswomen tu brape harge, die amik calculator, picit2 buat muke kerut2 mcm broker saham atau ahli MLM, then die cakap rm402.00, best price! padahal aku dengar the same saleswoman cakap kat another person rm320.00.............camner tu...dah la show tu mcm rase mcm kat hongkong plak.dah 2kali dah aku prasan bende2 ni, kat matta fair ngan sini..cium keris la sangat!

meet Camelia & Lin Lin..(abis la fati & Has xbole cari makan,hahaha)

(jele geram ngan amoi tu)


(padahal name diorg ni Kamisah & Siew Meng je kot..kasi glemer skit)

then kami usha2 je la kat kedai2 midvalley tu, lagi best dari camera show tu, si mamat ni nak mencari lense 18-180mm zuiko tu, tapi xde stok plak kat situ, kene g area plaza pudu la kut..

(aku hensem)

malam tu aku g lepak kat klcc nk shoot gambar menara tu time lampu tutup, skali lupe bawak tripod da...hahaha!letak atas divider plastik tu je la, ramai gak orang tunggu kat area kondo mewah tu, sempat la amik gambar..die tutup lampu start dari atas menara secara berperingkat.

(sejuuuuk skit bumi malam tu)

8 comments:

Fati Nagib said...

OMG!! Has, kite perlu bertindak nih..ade org nak kacau line kite..Patut ah skang job makin kureng..Diorg dah ade model baru..

Anonymous said...

aah la fati..abesla kite,kena kasik mantap sket nih kite nye shot,kang tak bley carik makan...model skang nih byk keje sket,aduishhh...nak google survey nice shot pun tak sempat...sudeh tak bley jadik nih,mulekan tindakan pantas dari skarang!!

~hAs~

~hamdan~ said...

aku agak kecewa kali ni aku takde...huh!

Maknyer said...

p taiping jom..

jecewa sgt,tu la ko p dinner minner sangat..kami tunggu kat KFC ampg park sampai lebam tau!

Unknown said...

hahahah..korang nie so into dgn kamera..aper2 pun still keep on going..gambar? korang ambik 2 jual korang jual ker?

badd said...

abisla ko fati ngan has...pasni jele ngan maknye gerak berdua je la...hahaha!!!

Maknyer said...

xde jual2 nye, saje2 je amik.kan itu cite2 abang ko dari kecik, hehheh..

xbole bad, diorg bole hidu pergerakan kami,hohoho!

capefire boy said...

HAIYA..LING LING..MANYAK CUN WOO..