Saturday, April 4, 2009

Dugaan betul..!

Ya tuhan, tabahkan hati hamba mu ini, semoga aku sentiasa improve sebagai hamba yang baik..

aritu teman kawan aku beli Alpha350, used item la..dah pakai 5bulan, dapat body camera, satu 18-70mm lens, 35-70mm lens, 18-200mm lens (best nih!!), dan Flash..sume tu bundle for rm2.5k!! cheap fish & chip!

tengah seronok2 main2 camera die, aku dengan semangat taknak kalah bg die try lens 70-300mm aku dengan harapan akan mendapat pujian dari orang lain..termasuk awek bau tembikai kat meja belakang.

(siggy wiggy)

tengah2 duk main tu, tetibe die bunyi 'gedek3', mcm xnk retract balik, pelik....aku simpan la balik, mlm tu try pasang balik terus die tulis 'lens not attached'!!!!! JGN BUAT HAL LAH! F1 IS AROUND THE CORNER NIH!!!!!!!

esk tu aku g la kedai beli tu, memandang kan items tu still under warranty. dah sampai kedai tu, ade pak arab ni sibuk kate alpha aku tu no good, no good (arab speaking)..akak tu tanye la pakarab tu pakai ape, die cakap canon 5D...hm, compare proton tiara dengan lamborghini supelagerra..ye la tu..

then akak kedai tu try la check2 lense aku ni kenapa jadi camtu, jenuh die klik2 tapi xdapat jgk, cume bole time bile setting manual focus & M mode, baru bole..xtau nape, die pun cakap "selama saya kerja sini, xpernah saye tgk masalah ni".....aku tanye la "brape lame akak kerje sini..", akak tu jawab, "baru 3hari dik.."........(hehehe, aku reka je babak dalam perenggan ni, saje nk sedap kan hati)

then akak kedai tu try la check2 lense aku ni, die akan hantar ke kilang sigma, dan kalu xbole selesaikan, die tukar baru aje..thats it..habis impian nk zoom2 maut tgk brake disc merah mase F1 nanti...sedih....

5 comments:

~hamdan~ said...

bro...isk..rasa bersalah lak aku...amik la lens aku ni dulu..

Fati Nagib said...

jgn ko guris lagi perasaan die dowh..membe dah le berduka..

Maknyer said...

jgn la rase bersalah bro,hohoho! aku akan panjat pagar masuk dlm trek nnt;-)

Anonymous said...

sayang ko!!!

badd said...

sabo la nye...buat sementara nih pakai la motorola v3xx dulu...ok what!!!!hehe...gurau je bro...