Wednesday, April 15, 2009

Menjemput Nenek ke KL

sabtu nk amik nenek aku kat taiping, isnin nk jupe doktor..

g ngan family aku, amik die, tido sane sehari la kut..die dah balik kl ni ssh la skit nk bwk kawan2 aku ke sane (nk tido free la...), igtkn bole nek ketapi sampai taiping, sronok p sane, byk tempat2 best, stesen ketapi tu sendiri..mmg cun gile tempat tu!

then sume tempat2 'menarik' dalam area taiping ni dekat2 je, bole naik prebet sapu or beca. dekat ngan stesen ketapi tu is King Edward school, mmg klasik gile skolah tu, lawa dude! bangunan2 klasik dalam area2 taiping tu menaikkan lagi semangat jele untuk menembak kat area tu!hahahaah!

(seronok gak menatang ni..rm580 bai!)

lepas tu plak, ha..ape lagi, mesti la lake garden! lake paling cantik dalam mesia ni!paling 'dari dulu sampai sekarang'!, banyak spot ko bole pergi,hehehe..nk nampak view bukit larut bole, nmpk bunge teratai bole, nampak jambatan mcm tokong cine pun bole, nk nmpk dinosor batu pun bole(aku dari kecik sampai sekarang mesti letak kepala dalam mulut die), macam2 la!

zoo taiping...fuh mantap!banyak koleksi babi2 dalam tu! sume walking distance je dari lakegarden tu!nk zooooooom burung bole, posing sbelah badak air selambeje, nk macro bunga teratai pun masyuk! pastu korang bole menaikkan semangat klasik dengan naik bot kayuh bentuk itik kat tasik tu.

(oh lens 18-250mm all-in-one kegemaran ku..nanti ko, rm1630 bai!!)

nak mandi2 pun xde hal...burmise pool ade kat area mrsm taiping tu, berhampiran tu ade kubur cantik cristian, mcm kat dlm cite omputeh je tgk. air kat sane bole kecut..kecut sume la!sejuk bro! umah nenek aku mase gune paip BG tu mmg aku cedok air simbah ke kaki je then kuar, sejuk ais! lepas ko mandi tu jgn la ketinggalan nk p bukit larut or maxwell hill (tempat paling lembab dalam mesia nih..)..o ye x ye gak, taiping ni petang selalu hujan,hehehe kene la awal2 nk menembak2 ke ek.

(lense 16-105mm ni ramai recommende!hm...rm1630 bai!bai!!)

hm..byk jgk tempat2 syok kat taiping ni, kalu nasib baik, bole p funfair die malam2,cantik! pastu bab makan mmg sane sodap! kuewtiaw doli die, pergh!!!pastu bole makan kat area balai bomba tu ade yongtaufu die, pekat dude!!
fuh..naik ketapi dari kl kan,syok tu!nk berak tgk lubang bwh nmpk landasan je,hehehe..

10 comments:

badd said...

tapi kalo ade lens tu baru gi taiping lagi best kot...hehehe!!!

Maknyer said...

aduh..sedih+pedihnye statement..hehehhe

Fati Nagib said...

Nenek kamu mau jd model gak ke?weh cun dowh! Tajuk meniti usia. Amk gmbr die duk kt kusi bwh pokok yg cm dlm filem sepi..nk menembk ng jele jgn lupe gue. Gue available 1st 2 weeks of May

nrzmn said...

nk ikot naik ketapi.
stress plak dengar cite taiping ni !!
padahal tiap2 tahun pas smayang raya rutin mcm sama je. lake garden. K.E. tgk bunga teratai. heheheheh.

Yani said...

haaa pastu aku duk sblah maktok duk bwh pokok musti lagi cun gmbra tersebut.

min,raya nnt balik naik ketapi jom. heee.

Maknyer said...

bole...dah lame xmerasa tilam 40tahun kat bilik master maktok,fuh!

ko duduk sbelah maktuk dah mcm kembar la plak jadinye..aku nak gmbr muda dan xbrape muda...

nrzmn said...

sengal gile !! yani kalau aku jadi kau aku dah hampuk dia ni. kembar????? hahaahah.

jom naik ketapi.

Yani said...

die tu mmg berok makye kategori berok cacat. malas layan.

Anonymous said...

jgn lupe include aku dlm activity menembak kat tepeng hah...gue akan available kan je diri...offer diri beb,haha...may would be less bz compared to skang,hehehe

hAs

~hamdan~ said...

Taiping?? tak ajak siutttt