Wednesday, April 22, 2009

Belia Benci Dadah

down skit la minggu ni, byk betul dugaan..yg paling aku xpuas hati is tutup tiub tire kereta kene kebas mase aku balik perak tu..curi 2 depan je plak tu..haram jadah mane kebas nk letak kat basikal diorang ni..fuh!

stakat jadi tunggul tu biase la, aku mmg dah lali dah..biarlah x dihargai pun, janji diorang happy.

tapi yang paling2 perit bile kancil turbo cucuk aku kat highway suh p ketepi...aduh, kene sumbat turbo jgk nih!

(boys, ni bukan 'korang' punye, ni kulit gajah)

ramai kawan aku xde minggu ni, p laut, p seberang laut, bulan ni bz skit la kut. aritu aku g zoo..tapi time tu nk hujan. malap la skit.

(cirit birit la gajah tu kekgi..)

(tengah tasik ni ade port burung nih)

(ostrich)

(ruse dagingnye mcm tawar je)

tapi kalu p tengahari kan, hampir sume binatang tidor siang, same la mcm kucing aku tu, jenuh kene hentak2 kaki or sepak kandang bg diorang bangun..kalu nk p tu kene p pagi la. baru diorg tgh berjaga nk tunggu breakfast. kalu nk best lagi korang bole p nite safari ke, tapi aku xsure seronok ke amik gambar time malam tu,hehehe.

(bangun setelah dibaling batu)

(leopard musim mengawan)

zoo negara ni mmg dah lame gile la umur die, kalau nk diikutkan, layout die pun xbrape bagus sgt sbb pengunjung kene 'berpusing2& berpatah balik' nk tgk sume menatang dalam tu, instead of buat satu pusingan je. some people said that zoo singapore lagi best, mmg la..zoo tu kan lagi baru, pastu korang tgk la bayaran nk masuk zoo spore tu brape, mahal lagi kut! zoo kite ni rm15 je.

(cheetah ni berpusing2 je)

(unta 'ambank')

("mu rampas aku aku!!")

(babi berjanggut, cool hah!)

(see you later aligator,hohohoh!)

("dude..mane leonardo ye..")

dalam byk2 menatang dalam ni, antara fav aku is kura2, aku xsure nape dari kecik aku suke kura2 ni, mase duduk kat trg dulu, aku siap beli kure2 yg kecik tuh! tapi bele dalam jamban je la. pastu kalu p kemaman tu, on the way balik ke rumah kitorg ikut jalan area tioxide tu, untuk cari kure2 yg mcm pics atas tu, mmg byk!mcm2 jenis plak tu! then kat depan umah aku dulu pun hutan, lepas hujan je slalu la ade kure2..maybe sbb aku suke ninja turtle kut. nk bg makan pun senang, letak je sayur2 or roti ke diorg. ayah aku siap buat cage khas untuk diorang, siap pool lagi, petang2 waktu budak2 normal p main bola, aku p cakap dgn kure2 tu sambil jirus air paip-free-tukang kebun ke diorg, nk suruh diorg berenang mcm penyu la konon..

(burung ni berak kat kepala aku..)

(i`m marvin..wassup!)

to hamdan, amirul, jele, zul (ni pemilik2 dslr yg bela fungus dalam lens diorg,hehehe)dan rakan2 lain, jom la p zoo, best woo!byk kura2 dalam tu..

11 comments:

badd said...

nyer...buat ape mu ajok mirul gi zoo amik gambor kure2???aku musykil la...

Maknyer said...

lupe plok,hahaha, mesti die jeleskan..btw airtu xdapat nk snap gambar 'jele' sbb haiwan tu tidoooo je(same mcm jele la)..

Unknown said...

ape brg pegi zoo......hahaa

nrzmn said...

stakat jadi tunggul tu biase la, aku mmg dah lali dah..biarlah x dihargai pun, janji diorang happy. <<< ni ape nihh?? takot jugak. !!

nway, cantik gambar2 !!!!!

Yani said...

benci tgk babi bejanggut tu.

Maknyer said...

mirol: xkan la p crown kot!!hehehe.wei email la gmbr mu main judi kat vegas tu!

min: isk2!..ko la min, aku tunggu ko blanje aku yakult tu ko buat donno je:'-(

bibip: benci apenye, same je mcm ko tgk cermin setiap hari la..HAHAHA!

~hamdan~ said...

ye ar tu fungus...aku baru smpai umah semalam.... check lense aku ..dah ada 1 lf fungus spot. damn!!

Maknyer said...

aduh bro!!banyak sedih tu!hehehe, cuci la kat sony midvelly ke:-(

Fati Nagib said...

Hamndan >> ko nak p sony midval jangan ajak Maknyer n Jele..Diorg dilarang jejak kaki kat Sony Midval atau memane Sony yang seangkatannye..Mengapa??? Sebab diorg menyalah gune peralatan yg dipamerkan..heehee..

~hamdan~ said...

Fati..boleh ko terangkan lg maksud " menyalah gune peralatan yg dipamerkan"? aku kurang paham dan ingin skali memahaminye ...huhu

Fati Nagib said...

Hamdan >> Ko jangan xtau..Sony letak sign "TRY ME" kat printer gambar die. Mamat 2 org nih bukan "TRY ME" tapi "USE ME"..ko tanye sket bape puluh keping gambar die cuci..untuk ko pon diorg ade cuci gak..