Tuesday, May 12, 2009

Audition

setelah dicucuk dan dikonfidenkan oleh gelpren dan rakan2, akhirnye aku cube lanjurkan diri dalam bidang nyanyian. mase karoke2, slalu rakan2 memuji kehebatan suara lunak aku serta high notes yg hampir sama dengan jamal abdillah. suke untuk aku katekan yg x-factor semasa aku nyanyi pun akan menjadikan orang ramai ingin turut sama menyanyi.

(kelihatan peserta2 beratur)

ya, aku yakin camera yg tergantung kat silling tu bakal mwnyukai aku, kerana watak manja2 dan mengada aku akan datang, aku juga yakin yang jawapan untuk setiap soalan wartawan akan aku jawab dengan mengambil kira ke'sweet'an jawapan supaya sokongan terhadap aku membuak2.

(peserta2 memasuki ruang audition)

well, aku reka je crite tu, sbnrnye aku pergi walk-in interview untuk jawatan pegawai takbir(allahuakbar!) kat putrajaya dengan fati. setelah di brain-wash untuk mencari kerja untuk mencari duit-untuk mengelak rakan2 tanye-untuk mengelak makcik tanye-untuk mengelak jiran pelik nape aku bace surat kabar depan rumah dan siram pokok setiap pagi-untuk mengelak rasa malu oleh rakan yg telah hantar 300resume, aku pun dengan berat hatinye pergi semula ke sekolah untuk mendapatkan cop pengesahan kat skolah area umah aku, MUJUR cikgu tu xde arini..hahah!

dengan internet umah aku buat hal dari 10pm-10am, mmg xsempat la aku nk study pasal interview ni, kalu ditanye sape menteri pelajaran mau aku jawab si zamry tu plak! dah sampai putrajaya tu plak, rase mcm iklan faber max pun ade jgk, terus terang aku ckp, aku pun xtau ape jawatan yg aku nk interview ni! (loser giler). aku tanye balik fati, die dengan muke nk kunyah orang tapi still sabar menerangkan yg jawatan tu hanyalah kontrak je selama 6-7bulan, gaji sedap jgk, rm1600-rm2300....disini saya nk mengucapkan ribuan terima kasih terhadap kerajaan malaysia yg sanggup menolong rakyat mesia serta tv3 yang sangat peka dengan keadaan ekonomi sekarang, xdilupa utusan mesia yg sentiasa memaparkan kebenaran yg hakiki.

aku sampai area putrajaya persint18 tu kul 12pm, stengah jam jgk la bratur tgh panas tu..bile dah register je, aku tanye la mamat kat sbelah aku di bilik menunggu tu, die kate die datang kul 8am tadi, bratur 1km!!!!!!!wth!!!...last2 duduk dgn aku je, bengang gile mamat tu bile aku bgtau die aku br sampai.

selesai interview, skejap je, 15min, tergelak aku sbb beria2 skipping london, padahal die suh cakap BM je, nk tunjuk minat hitz.fm la katakan,hahaha! *interview ni 3hari, so rabu dah kamis still ade! korang check la dalam website kerajaan tu, dalam KPM.


abis interview, kami ke lake putrajaya, saje nk amik gmbr, tapi kene cepat, sebab panas gilo!time tu dah kul 4pm lebih kut, tapi still panas! rumours said yg kemarau sampai september ni, kering!!!

(belakang tu umah TPM)

balik umah, aku kene teman fati beli barang2 gubahan plak, bosan gile duk dalam kedai tu, ibarat fati teman aku beli lego kat yaohan. buy some groceries kat giant, esk kene stat masak plak, hopefully xmati la abang adik ngan abah aku malam esk.

(lagak biasa kakyah kite)

aku pun tengah pening lagi nk mikir ape maksud "not quite what i expected"...camne nk dapatkan gambar yg bermaksud tu,hm...

(kalu la tasik ni bole mandi..panas sgt!)

my mom text, bgtau jersey united kat sane rm 236, lebih kurang je rm259 kat sini..kalu dapat yg color putih line biru tu lawa jgk..danau kota je la jawabnye.

9 comments:

Fati Nagib said...

Monkey bone ko! Perasan nk masuk af..xcukup suwwit okeh! Sudah!

nrzmn said...

ala. nk g gak la interview ni!

wow. gile mahal jersey united kt sana

Maknyer said...

bole ape..sye buat la rambut korea2 skit,pakai lipbalm then kapur muke tu..

g la min!mesti ko dapat punye!jadi peguam kanak2 yg kene cubit dgn cikgu,
mesti la..jersey champion mmg mahal skit..hehehe

badd said...

gile ramai umat manusia gi interview tuh...die nak pakai ramai org ke nyer??bagus2...aku pon tgh carik keje lain gok nih...ade geng...

p/s: aritu ade audition jangan lupa lirik kat sg wang kot...bukan mu ade gi ker???erk!!!!larikkk!!!

Maknyer said...

"jgn lupe lirik yeah2!!"(suara aznil)...gile mung, aku ni kepala je besor, memory out!

ramai jgk bad,untuk pegawai takbir bhgn pembangunan-teknikal(ur post lah) pun nak pakai dalam 200orang, die ade byk bhgn,kewangan,umum etc2..tapi yg dtg semalam ramai amat!u should try today or tomorrow, tapi register closed at 1pm tau!

bole la stat cop sijil tu, mujur semalam tu cikgu math,hahaha!

Leez said...

Ko nih asyik g cop sijil je....So aku dpt 1 idea...ape kate ko keje jer kat sek tu....senang cite...betul tak cik fati... ;p

Meh antar resume kat opis aku....maner tau rezeki dpt keje...

Maknyer said...

takut aku keje kat skolah menengah sini, budak2 siap dating+calling+fly time skolah!hehehe, aku dah 3-4CV anto ke mmc tu:'-(

Hanafedora said...

amboi amboi model tk menahan...hahaha kirim salam sikittt

Unknown said...

aik ko nak cr keje ek...aku ader tapi x taulah ko suker ke x...ko trylah masuk company yg memerlukan fotografer r ko glah cr agency2 model iklan..mane tau ko leh dpt duit