Sunday, May 10, 2009

sebulan sekali tuh!!!

anta mama ke LCCT, doe join auntie2 aku g jalan2 thru AirasiaX tu, seminggu la kene jadi bibip ngemas umah. bakpela 'diorg' ni p buat lcct tuh, dahla jauh, hm..

my dad ajak g banting since dekat je dari sepang tu, visit wan cik aku yg uzur, asyik baring je, dah makin kurus aku tgk. 20minit jgk ke banting tu, byk jgk kereta, cuti wesak.

(masha si kucing garang)

aku sampai sane terus amik2 gmbr blakang umah, tapi byk sgt semak & lalang. pastu penat sgt, tido 3jam je b4 tu, so aku tido sampai tghari kat umah tu, sedar2 je bapak aku suruh makan sbb nak balik (taktik malas masak,g umah sedara)..

(amik ciku)

(my mak unggal)

jumaat aritu aku teman hamdan yg cuti wesak ke zoo negara, yup, zoo negara...kali ke5 untuk tahun ni (skali jele balik dari laut nextweek pun ajak aku g zoo jgk kan...adoi), kali ni xberjaya nk curi2 masuk kut pintu 'rahsia', so kene derma rm15 ke zoo tu. lepas smyg jumaat hamdan dah semangat msg tunggu kat depan pintu (ke ko msg aku time smyg jumaat bro?hehehe), hamdan ancious nk g untuk menggilap skill 'manual'nye,ahahah! patut la member2 aku ni sume engineer berjaya, otak laju rupenye.

(sempat tgk show kul 3.30pm-jumaat)

hari mmg panas-lembap gile, mmg kene bwk air. hari tu xde la ramai sgt orang, mungkin takut tumbuh ekor kalu g zoo hari jumaat ni yg berkat ni, patut duk umah bace buku je. hamdan dengan lens 18-200mm, lens serbagune untuk travelling, xpayah susah2 nk tukar2 lens pendek&panjang. aku gune 75-300mm je, tambah plak dgn 'gajet' baru plak,hehehehe..lenguh tengkuk menahan tu!

(baby hyppo)

kebetulan pagi tu ade badak air baru beranak, kecik je anak die, comel gile. yg klakar tu mak die saje2 lemaskan die supaya die blajar berenang. berkat la ko beranak hari jumaat ye anak badak. berada di tempat kejadian is seorang awek yg kene monitor setiap jam keadaan anak badak tu, ditemani oleh seorang pakgad yg asyik tersengih2 mcm kene stone.

tengah jalan2 nk amik gambor beruang tetibe jumpe plak si farid kawan main tennis dulu. gile la mamat ni kerje offshore skang, makin hensem, makin sayang awek die ke die (mentang2 ko byk duit kan,hahaha), die semangat suh aku mintak jgk, insyllh..hehehe.

(farid-aku-hensem dengan budak poyo-kene-angkat-camera tapi ade lesung pipit)

(brader ni panas, brendam siut!)

(jele,ops!..tapir yg tido mcm mati termakan katak racun)

(itik kut, ke angsa..)

(bising bangao burung nih!)

(aku bagi die makan keladi, xtaula hidup lagi ke x)

happy mothers day! jgn jadi tuan kepada parents anda (you&me), jgn dah takde baru nk menyesal.

4 comments:

Fati Nagib said...

OMG!! I lurve gambar 'Jele' tuh..so kiut mey!! suke2!! Argh!! BTW pembetulan xsilap aku rasenye dah 6x ek p zoo bukan 5x as ur statement

Maknyer said...

mmg ade iras2 mamat tu pun, nampak botol mineral yg orang baling utk kejutkan die, tapi die buat deeeeek je..

tula,mcm dh nmpk masedepan,kene cuci gigi rimau ni

~hamdan~ said...

suka je ko citer part badak tu ek. aku blh nmpak kegembiraan dan keihklasan bila ko citer pasal badak tu...huhu. ada affair ke dgn badak tu?? haha

Maknyer said...

badak tu kiut,suke tgk telinge die, aku tau ko minat oink berjanggut tu kan..hahah!