Wednesday, July 7, 2010

Ketiak Kohong..(lupe letak rexona)

Pernah ke aku post blog xletak gambar?

hehehe, i`m at bentong ni, internet kat sini rasenye dial-up lagi laju kut, lol! so xdapat la nak huplod gambar. next time akan dikemaskini kan,hehehe

cerita ni mengisahkan kehidupan semalam kat bentong, pagi2 cuti yg sejuk aku dikejutkan pukul 6.15am oleh bini tercinta untuk smayang subuh-gosok gigi-gosok baju, breakfast. sesusah sume tu aku pun offer diri untuk (hahaha) anta bini ke sekolah die mengajar..

sampai ke sekolah, nak masuk kawasan skolah tu ya-tuhan, korang kene mengelak orang!!skolah ni baik sikit je dari hendry-gurney tu, hahaha!nak hon kang tertusuk kapak kat bonet kereta ko, mural gune duit syilling kat body kereta jgn cerita la!

dah anta bini, aku pun meneruskan hobi aku, amik gambar air tejun!air terjun chamang tu dekat je dengan skolah bini aku, sampai2 sane mmg xde orang lagi, ko gile nak mandi pagi2? babi hutan je yang minum air tu pagi2, hejhehe..seram jugak nak amik gambar tu, maklum la kat situ average 2-3 orang mati lemas dan ade 2-3 mayat xjumpe....risau plak gambar ju-on masuk dalam frame aku, gulp!

aku gune ND8 filter untuk dapatkan slow shutter supaya nampak mcm effect buih2 gitu, so aku akan gune aperture f/11-16 la nak large DOF, so dapat la shutter dalam 15"-30", ISO 100. ND8 ni die turun kan 3-stop je dari shutter kite, so kalu normal dalam 1" korang akan dapat 8" la gune ND8, my friend dari forum cadang pakai ND x400, 9-stop!!! bole dapat effect awan bergerak time panas2 buta tuh! tapi filter tu harge rm300, so aku kene beli tudung-kain-kasut croc danau la nak alih tumpuan ke bini aku, kasi ilusi skit la..lol!

dah balik umah, aku saje la gatal2 nak start ford lynx aku, sbb semalam nak sampai umah bini, die mampus!alternator kong..start2 tetiba bole plak!!!so aku biar on la supaya keta tu xmampos smula, dalam 20minit jgk la aku biar on, jemur baju, lipat kain, bersih camera, kire anak kucing..

so aku pun plan nak pulang ke KL, nak repair alternator tu kat sane, mane tau bole pau bapak aku ke, hehehe..keta bole jalan, tapi lampu2 indicator mcm dah pudar2 je, aku jalan jugak la, sbb bajet batt kereta akan support.

malang x berbau...kereta aku mampos di t0l pertama karak highway, time tu tengah beratur panjang nak bayar tol..aku mati kutu dow dalam kereta!dahla pakai baju xde lengan, KETIAK BUSUK plak tu!abih brader2 lori usha pelik je..dengan camera dalam keta, baju kotor, mcm pencuri la kot..

mujur dalam 2-3minit ada peronda polis lalu, diorang offer untuk tolakkan kereta ke tepi, siap nyalakan lampu polis biru tuh!hehehe. kebetulan plak ada MTD punye peronda pun datang sminit pas tu, mule2 kami try tolak la, bole on, tapi mati balik..
**untuk pengetahuan, kalu alternator problem, aku sarankan korang tunda je kereta, sbb bateri kereta tu akan low power jgk, sbb xde bende nak cas die..lain la kalu batt kong, alternatoor tu bole supplykan power ke kereta..
tapi lori MTD tow truck tu hanya bole alihkan kereta aku ke tempat selamat je..bukan ke bengkel, itu kerja towtruck ahbeng or ahkiao..tapi bagi duit kopi~end of story..

mule2 brader ni offer rm80, aku iyekan aje la, dalam lori tu kami sembang2.

brader: ko ni hensem la, sape yg bertuah kawin ngan ko?
dany: trime kasih bang..
**(okla, ni aku reka je..)
brader: ko ni baru kawin ek?orang rumah orang bentong ke?
dany: ha`ah bang, kawin ngan orang sini je, saye asal KL
brader: oo..kawin ngan sape?sape bapak mertua ko?mane tau aku kenal ke..
dany: oo saya kawin ngan anak cikgu Nagib bang, kenal ke?
brader: (mcm terkedu..)..kenal sgt

sampai bengkel, brader tu diskaun jadi rm30 je, hehehe, thanks bapak mentua:-))

sampai bengkel plak, tunggu bos pomen tu sampai, die usha2 kereta, "ish padat betul enjin keta abg ni, kene turun enjin nih, lame nih!", aku dalam hati dah lemah lutut dah..tepon bapak mentua plak, die terus datang tuh!

pomen: hai cikgu, apa bikin?!
bapa mentua: ni ha, keta anak saya ni rosak, alternator kut
pomen: itula, caya cuspek itu altenede losak lo..
bm: bile bole siap ha?
pomen: ish!ini skejap je, petang wa call lu ok?
dany dalam hati: ait..?!

**rupe2nye pomen die sebaya bapak mentua aku, skolah sebelah la tapi, selalu main petang2, lol! kereta siap petang, tiptop!

eh, panjang plak aku tulis dah kan?

petang tu plak teman bini aku cari kucing hilang kat taman jauh dari rumah die, sian bini aku, nangis2 setiap hari sbb kucing die hilang, sbb aku xnak baby dalam perut tu merajuk jugak, so aku pun bawak makanan kucing dan lesung batu ke area suspek hilang tu, rodaan pun dibuat, penduduk2 pun pelik, risau 2couple muke mcm nak pecah umah buat bunyi2 kucing sambil ketuk lesung, rasa nak pakai plastik sampah je kat muka tu tahan malu, hahaha! siap ade jiran tu tanye "eh bang, cari kucing ke?", nak je jawab "xdela bang, cari tire spare hilang..."

doa kami termakbul, Alhamdullah, 2 dari 3ekor kami jumpe, both kucing tu kelaparan& ketakutan, so tinggal sekor lagi belum jumpe, ade operasi lagi harini, hheheh

so malam tu makcik die ajak diner kat umah die plak, nak pecah perut aku makan!mlm tu mmg dah ngantuk gile, tengah baring2, saje la nak buat2 sweet garu2 perut bini nak sembang dengan baby (yang berusia 4-5minggu je kut!!, hahaha), skali kene piap dengan bini, GELI LAH!!huh! terus tido..tapi die dah tido aku pun garu jgk perut die, hahaha rasakan!

No comments: