Saturday, July 3, 2010

Syukur Kepada Allah

Receive a call from an old friend, Pinih, "tahniah natang! kire bergune gok sperma mung!", hehehe, even tough bunyi mcm kurang ajar (minta maaf kalau tersinggung mana2 pihak), rasa mcm terharu pun ada jgk, rasa bangga pun ada jgk!

Alhamdullilah, tadi pergi check doctor dan die dah sahkan my beloved Wife dah mengandung 4minggu 2 hari. die muntah2 lastweek, dah p check pregnancy test tu, mmg dah ada line, but we decided untuk pergi pagi ni la, KEBETULAN AKU SAKIT PERUT CIRIT-BIRIT, so pergi sekali dengan die la...

(tu die..2 line!)

Doktor tu baik orangnya, banyak nasihat die bagi, yang paling penting die suh makan Folic Asid untuk 1st 3month ni, penting untuk..untuk ape ek aku dah lupe sebab aku dalam hati sibuk nak tanya samada bole 'ehem2' x 9bulan ni...gile ko, silap2 kucing2 aku jadi mangsa kalu xbole, lol!

(lepas ni kene rajin2 check dgn doktor..)

Kami minta doa daripada korang sume agar kami sihat, dapat anak yang comel, hensem mcm bapak die, murahkan rezeki kitorang, dan dapat lens tamron sp90 f/2.8..amin!!!

syukur 1 permintaan aku dah dimakbulkan, alhamdulillah. doa aku x putus2 untuk satu lagi ni, hehehe.

(terharu tgk beruk jaga anak)

**My wife tgh seronok tgk hindustan, hopefully anak aku nanti x ikut die, hahaha!nanti mase baby aku nak ajar die bawak keta laju2, then follow p zoo negara amik gambar..lol! ha, dah kene ngaji surah Yusuf la selalu ni;-)

14 comments:

Fati Nagib said...

dan semoga baby tuh nanti tak ikut ayah die yg suke teperok depan pc bace forum Alphanatic..alphanatic..alphanatic..lagik2 alphanatic..dan satu lagik...shopping barang baby kat klcc bukan kedai uncle chin kat plaza pudu

Anonymous said...

n jangan lupe g book prince court ok...aku nak bt 2nd visit to PC la plak,arituh dah diana,skang korg la plak,hehe...tak dapat PC,aku tanak visit...hahaha

~hAs~

Maknyer said...

ko ni sihat ke has?ha, xnak visit, ko visit je la berok dalam gamabr aku tu..serupa muke ko, hehehe..

Unknown said...

alhamdulillah..
tahniah..
pantas, tepat dan jitu..
xsia2 byk practice kt umah bangi dulu..
habis dinding lobang2..

~cheers

Robin Van Milo

Anonymous said...

eh ko kawin baru 2 minggu kan..apa crite ni bro..ekspelin sikit..

Maknyer said...

7mei2010 baru 2minggu ek?lol..

nrzmn said...

:) happy!

~hamdan~ said...

anda mmg laju...congrats..!

Maknyer said...

heheh, skang dah kurang scroll mudah.my pasal camera or selipar croc, dah usha stroller, pampers, penyedut susu bini, kasut baby je..lol!!!!

Muhammad Azlan Muad said...

assalamu alaikum.. semoga kita sahabat handai dikurniakan kebahagiaan di dunia dan di akhirat..

1st 4 mths (120 hari) ni doa byk2 kepada Allah swt.. mintak baby dimurahkan rezeki, takdir yg baik, jodoh yg baik dan berakhlak tinggi, usia yg panjang.. sbb 120 hari malaikat akan ditugaskan meniup roh ke dalam jasad bayi dan waktu itu ditulis rezeki, jodoh, usia dan takdir..

doa jgk yg lain2 yg baik2.. insya Allah semoga golongan anak2 masa depan adalah golongan umat Islam yang berakhlak tinggi serta berjuang ke jalan Allah swt..

Maknyer said...

amin...

smoga baby2 KITE (oppss!!) akan murah rezeki ye paklan..:-)

Shima M.Nawil said...

congrats to both of u....bestnya...semoga semuanya selamat...pesan fati jaga diri elok2...

badd said...

tahniah lagi sekali...walaupon aku dah tahniah kat blog aku...hahaha!!!semoga molek2 belaka...amin!!!

Maknyer said...

thanks shima & bad:-)